Pozycjonowanie stron czy kampania PPC – co wybrać?

Kampania PPC – dobry wybór, czy jednak lepiej pozycjonować stronę?

Jeśli prowadzisz swoją własną firmę oraz stronę internetową, to zapewne nieraz spotkałeś się ze sformułowaniem „kampanie PPC”. Brzmi jak coś skomplikowanego, jednak w rzeczywistości tak nie jest – kampania PPC to bardzo prosty system, dzięki któremu będziesz w stanie znacznie lepiej kontrolować stosunek wydanych na reklamę pieniędzy do jej skuteczności. Jeśli jesteś zainteresowany, zachęcamy Cię do przeczytania pozostałej części artykułu również odnośnie pozycjonowania stron – z całą pewnością znajdziesz tutaj coś wprost dla siebie!

Nie płać za puste obietnice! Czyli o kosztach PPC słów kilka

Niewątpliwie najważniejszym aspektem kampanii PPC są jej koszta – sposób rozliczania się z klientem wygląda tutaj znacznie inaczej, niż w przypadku konwencjonalnych reklam.

Koszt takiej reklamy PPC wynosi tyle, ile… chcesz! Ty, jako klient, sam ustalasz wysokość kwoty, jaką jesteś w stanie przeznaczyć na utrzymanie owej kampanii. Jak to jednak działa?

Im większa konkurencyjność Twojej branży tym koszt kliknięcia w reklamę jest większy (wedle zasad z systemu aukcyjnego) – dokładnie, kliknięcia, a nie utrzymania reklamy samej w sobie.

Kampania PPC – brak efektów, brak opłat?

Załóżmy czarny scenariusz, że Twoja reklama okazała się być całkowitą klapą komercyjną i żaden z klientów nie jest zainteresowany, aby w nią kliknąć. Co się dzieje w takim przypadku?

Pełne rozwinięcie skrótu PPC to Pay Per Click, czyli w wolnym tłumaczeniu Płać Za Kliknięcie, jak zatem możesz się już domyślić – jeśli nikt nie wejdzie w Twoją reklamę, wówczas nie poniesiesz za nią jakichkolwiek kosztów (chyba, że wybrana przez Ciebie kampania pobiera opłaty za samo wyświetlenie reklamy z boku ekranu).

Możesz więc już wywnioskować, że kampania PPC może okazać się być strzałem w dziesiątkę dla początkujących przedsiębiorstw, które nie wiedzą jeszcze, w jakim kierunku zamierzają podążać pod względem marketingu. Ryzyko jest niskie, a potencjalne efekty – szalenie wysokie!

Czy kapania PPC zwalnia z pozycjonowania strony?

Częstym błędem, jaki da się zaobserwować wśród początkujących właścicieli stron internetowych jest to, iż znacznie więcej uwagi przykładają oni do reklam, aniżeli działań SEO.

Oczywiście nie mamy zamiaru w tym momencie głosić twierdzeń, jakoby kampanie reklamowe były nieskuteczne, gdyż byłaby to całkowita nieprawda – reklamy działają, jednak nie w taki sposób, w jaki wiele osób nadal (niestety) myśli. Więc jak?

Reklama, aby przynosiła jakiekolwiek skutki, musi być stale opłacana – gdy tylko skończą się środki na utrzymanie kampanii, skończy się również wysoka pozycja witryny w wyszukiwarce. Zupełnie inaczej sytuacja ta prezentuje się w przypadku działań pozycjonujących strony.

Jeśli jednokrotnie zainwestujesz sumę pieniędzy w odpowiednie działanie SEO, to pozostanie ono na zawsze – strona nie straci na popularności nawet wtedy, gdy skończą się Twoje środki na dalszą optymalizację.

W skrócie: kampania PPC nie zwalnia z pozycjonowania strony – musisz mieć jednak pewność, że Twoją witryną zajmuje się profesjonalna firma, która od wielu lat zajmuje się działaniami SEO oraz SEM.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Subscribe to My Newsletter

Subscribe to my weekly newsletter. I don’t send any spam email ever!