Kampania PPC – dobry wybór, czy jednak lepiej pozycjonować stronę?
Jeśli prowadzisz swoją własną firmę oraz stronę internetową, to zapewne nieraz spotkałeś się ze sformułowaniem „kampanie PPC”. Brzmi jak coś skomplikowanego, jednak w rzeczywistości tak nie jest – kampania PPC to bardzo prosty system, dzięki któremu będziesz w stanie znacznie lepiej kontrolować stosunek wydanych na reklamę pieniędzy do jej skuteczności. Jeśli jesteś zainteresowany, zachęcamy Cię do przeczytania pozostałej części artykułu również odnośnie pozycjonowania stron – z całą pewnością znajdziesz tutaj coś wprost dla siebie!
Nie płać za puste obietnice! Czyli o kosztach PPC słów kilka
Niewątpliwie najważniejszym aspektem kampanii PPC są jej koszta – sposób rozliczania się z klientem wygląda tutaj znacznie inaczej, niż w przypadku konwencjonalnych reklam.
Koszt takiej reklamy PPC wynosi tyle, ile… chcesz! Ty, jako klient, sam ustalasz wysokość kwoty, jaką jesteś w stanie przeznaczyć na utrzymanie owej kampanii. Jak to jednak działa?
Im większa konkurencyjność Twojej branży tym koszt kliknięcia w reklamę jest większy (wedle zasad z systemu aukcyjnego) – dokładnie, kliknięcia, a nie utrzymania reklamy samej w sobie.
Kampania PPC – brak efektów, brak opłat?
Załóżmy czarny scenariusz, że Twoja reklama okazała się być całkowitą klapą komercyjną i żaden z klientów nie jest zainteresowany, aby w nią kliknąć. Co się dzieje w takim przypadku?
Pełne rozwinięcie skrótu PPC to Pay Per Click, czyli w wolnym tłumaczeniu Płać Za Kliknięcie, jak zatem możesz się już domyślić – jeśli nikt nie wejdzie w Twoją reklamę, wówczas nie poniesiesz za nią jakichkolwiek kosztów (chyba, że wybrana przez Ciebie kampania pobiera opłaty za samo wyświetlenie reklamy z boku ekranu).
Możesz więc już wywnioskować, że kampania PPC może okazać się być strzałem w dziesiątkę dla początkujących przedsiębiorstw, które nie wiedzą jeszcze, w jakim kierunku zamierzają podążać pod względem marketingu. Ryzyko jest niskie, a potencjalne efekty – szalenie wysokie!
Czy kapania PPC zwalnia z pozycjonowania strony?
Częstym błędem, jaki da się zaobserwować wśród początkujących właścicieli stron internetowych jest to, iż znacznie więcej uwagi przykładają oni do reklam, aniżeli działań SEO.
Oczywiście nie mamy zamiaru w tym momencie głosić twierdzeń, jakoby kampanie reklamowe były nieskuteczne, gdyż byłaby to całkowita nieprawda – reklamy działają, jednak nie w taki sposób, w jaki wiele osób nadal (niestety) myśli. Więc jak?
Reklama, aby przynosiła jakiekolwiek skutki, musi być stale opłacana – gdy tylko skończą się środki na utrzymanie kampanii, skończy się również wysoka pozycja witryny w wyszukiwarce. Zupełnie inaczej sytuacja ta prezentuje się w przypadku działań pozycjonujących strony.
Jeśli jednokrotnie zainwestujesz sumę pieniędzy w odpowiednie działanie SEO, to pozostanie ono na zawsze – strona nie straci na popularności nawet wtedy, gdy skończą się Twoje środki na dalszą optymalizację.
W skrócie: kampania PPC nie zwalnia z pozycjonowania strony – musisz mieć jednak pewność, że Twoją witryną zajmuje się profesjonalna firma, która od wielu lat zajmuje się działaniami SEO oraz SEM.