Edycja Mapy Moda Giants Editor

25.10.2016

Ostatnie posty na Forum

Temat Autor Statystyki Ostatni post
Modyfikacja Holmera Terra Felis 2

Forum:Pomoc Techniczna

piterek187

Odwiedzin: 78

Odpowiedzi 4

Autor: piterek187

12-01-2017, 13:19

Ursus 385

Forum:Proszę o moda

baran4425

Odwiedzin: 67

Odpowiedzi 0

Autor: baran4425

8-01-2017, 14:22

Farming 17

Forum:Pomoc Techniczna

zeus12345

Odwiedzin: 93

Odpowiedzi 0

Autor: zeus12345

4-01-2017, 04:23

Pastura&Kołtun

Forum:Filmy

Pastura

Odwiedzin: 41

Odpowiedzi 0

Autor: Pastura

3-01-2017, 16:08

Mod do pługa do śniegu ls 17

Forum:Proszę o moda

Adamset75

Odwiedzin: 1142

Odpowiedzi 1

Autor: nowak1282

1-01-2017, 18:24

Witam was Kochani ! Oto poradnik jak przerobić mapę/moda w Giants Editor !
Skróty:

LMB, MMB, RMB - lewy, środkowy i prawy przycisk myszki
Terrain Sculpt Mode TSM - edycja terenu ( podnoszenie/wyrównywanie/obniżanie)
Terrain Detail Texture Paint Mode TDTPM - edycja tekstur terenu ( tu ustawiamy co jest domyślnie na danym terenie - rżysko, plaża, kamień trawa itp.)
Terrain Foliage Paint Mode[TFPM] - edycja tekstur roślinności ( inaczej tu możemy sobie ustawic jaka uprawa jest na danym terenie ).
cuttedWheat- ściernisko
grass- trawa (ciemniejsza)
Meadow- trawa do koszenia
cuttedMeadow- trawa skoszona
wheat- zboże
shortGrass- krótka trawa (ta jasniejsza)
gravel- ziemia (jana)
darkGranite- granit (skały)
beachSand- plaża
Add- dodawanie, tworzenie, podnoszenie
Smooth - wygładzanie
Sub - usuwanie, opuszczanie
Replace - wyrównywanie (w ramce poniżej należy wpisać wartość (wysokości) na jakiej chcemy utworzyć teren).
___________________________________________________________________________________________________________________
Zmiana kamery:

- alt + LMB = obracanie wokół własnej osi, ustawianie kąta patrzenia
- alt + MMB = przesuwanie mapy
- alt + RMB = zbliżanie lub oddalanie mapy
___________________________________________________________________________________________________________________
Ważne:

Plik odpowiadajacy za mapę którą chcemy edytowac to "map01". Edytowac ją należy zawsze w folderze data z grą. Jeżli zedytujemy ją a potem zapiszemy np. na pulpicie po czym podmienimy, to gra najprawdopodobniej sie nie uruchomi( bąd game.exe lub czarny ekran ).
Otwieramy plik z mapą edytorem ( tu czekamy cierpliwie bo przy słabszych komputerach może się nawet chwilowo przywiesić). Klikamy Window a potem Terrain Editing, pokazuje sie nam okienko które bedzie naszym podstawowym narzędziem.
___________________________________________________________________________________________________________________
Obniżanie, podnoszenie terenu:

- klikamy 5 od prawej TDTPM, pojawia się nam znowu czerwony obwód
- teraz ustawiamy w polu Texture Layer co chcemy dodać dodajemy
- jeśli nie chcemy np polnych dróg a chcemy połączyć pola ustawiamy tam wheat i klikamy tzn. malujemy na tych drogach. Zamiast drogi pojawi nam się niezasiane pole uprawne
- jeśli chcemy dac tam droge ustawiamy tam gravel i malujemy drogi
- jeśli chcemy coś innego wybieramy daną opcje i malujemy.
UWAGA: zmiany są widoczne dopiero po zapisaniu i ponownym załadowaniu pliku.
___________________________________________________________________________________________________________________
Wstawianie, usuwanie roślinności lub Zmiana tekstury roślinności:

- klikamy 4 od prawej TFPM
- ustawiamy w "Foliage Layer" roślinę, którą chcemy dodać lub usunąć
- klikamy LMB ( dodawanie ) RMB ( usuwanie ) na danym terenie
___________________________________________________________________________________________________________________
Zapis:

Po edycji mapki należy zapisać zmienione tekstury klikając 3 przycisk od prawej Save Terrain Data a potem samą mapkę z menu File wybierając Save.
Poradnik:

1. Pierwsza i najważniejsza uwaga.
Nie używamy polskich znaków nigdzie, czy to modele czy nazwy folderu. Kropek, dwukropków czy innych dziwnych znaków też!!
Nie nazywamy model Stodoła u Ździcha tylko "stodola_u_zdzicha"
Mam nadzieje że to zrozumiałe.
2. Robimy kopie zapasową pliku map01.i3d oraz folderu map01.
3. Program Giants Editor 6.0.3 win 32 i 64 BIT pobieramy stąd
http://ls-city.pl/uploads/giants_editor_6.0.3_win64_win32.zip
4. Poruszanie się po mapie

przycisk alt +
lewy przycisk myszy - okręcanie kamery
środkowy (kółko) przycisk - zmiana wysokości kamery
prawy przycisk myszy - przybliżenie, oddalenie kamery.
5. Edycja: terenu, roślinności i wyglądu powierzchni

Do edycji czegokolwiek używamy myszki.
Edycja terenu
tekst alternatywny

Edycja wyglądu terenu:

Zasada: w jednym kwadracie może być maksymalnie 4 tekstury terenu. Należy zamalować kwadrat teksturą która dominuje aby można pomalować inną w przypadku gdy nie widać rezultatów malowania.
Zmiany tekstur widać z bliska, w oddaleniu nie widać. Z daleka widać zmiany dopiero po zapisie i ponownym wczytaniu mapy.
tekst alternatywny

Edycja roślinności:

tekst alternatywny

Edycja wyglądu pól:

tekst alternatywny


Aby zmiany roślinności były widoczne w grze należy uruchomić nowego sava.
Aby usunąć taką krótką trawę należy wybrać z foliageLayer shortGrass i skasować prawym przyciskiem myszy.
Konfiguracja programu. Wygląd menu, przydatne rzeczy.
tekst alternatywny

tekst alternatywny


Niektórych odpowiedników polskich za dobrze nie widać. kolejno od góry :

1.Nowy
2.Otwórz
3.Zapisz
4.Zapisz jako
5.Importuj
6.Eksportuj
7.Ustawienia programu GE -------------> W ustawieniach nie można za duża zdziałać jedynie zmienić szybkość działania kamery,przybliżenie,okrąg odchyły itd.
tekst alternatywny

tekst alternatywny

tekst alternatywny

Budynki, elementy mapy:

tekst alternatywny

Importowanie budynków robimy przez import, wybieramy model który chcemy dodać.
Eksportowanie budynków.
Zaznaczamy to co chcemy wyeksportować, może to być jeden element, dwa, kilka, cały folder. Nawet całą mapę. Jak kto lubi.
Wybieramy eksport a następnie miejsce gdzie chcemy zapisać model. Najlepiej by to była mapa z której wyciągamy model. Później sprawdzamy tekstury.
Przed tym wypadało by wrzucić plik z modelem do maps. Najlepiej utworzyć jakiś folder dla wszystkich nowych modeli.
Po za tym warto sprawdzić czy model ma teksturę jeszcze przed dodaniem do mapy.
Jeżeli nie ma otwieracie model i3d notatnikiem. i sprawdzacie,
To dotyczy zarówno importowania jak i eksportowania budynków.
Uważajcie skąd importujecie model.
Miałem niestety nie miłą sytuacje. Robiłem mapę na dysku D. Przeniosłem cały folder na C do maps. Tam ten folder pozostawiłem.
I wyszło na to że nadal importuje modele z dysku D. Po usunięciu okazało się że nie mam żądnej tekstury. Ale jakoś udało mi się wybrnąć z problemu.
Jeżeli w modelu nie ma tekstur w GE, nie zapisujcie bo na bank już ich nie będziecie mieć bo pliki files i materials skasują się i koniec.
GE uzna że nie ma żadnych tekstur i zapisze sam model.
To chyba było by tyle.
Do prezentacji zostały wykorzystane mapy : oryginalna i mapa Węgrów.
Jeżeli jakiś błędy się pojawiają w planszy to sorry. Paint nie ma słownika
UWAGA!
Program GE jest bardzo wkurzający, obsługa tego programu może doprowadzać do frustracji kiedy po raz kolejny nie udało się trafić w strzałkę.
Ale taki urok tej gry że wszystkie co się robi to jak toczenie wielkiego kamienia na szczyt wysokiej góry.
Najczęściej popełniany błąd popełniany przy edycji mapy :
Co jeśli budynki są białe po zapisaniu edytowanej mapy ?
Budynki są białe dlatego że nie przeniosłeś ich do katalogu z mapą. C:\program files\landwirtschafts Simulato 2009\data\maps <--tam musisz wrzucić budynki.
Poza tym jeśli chodzi o edycję terenu:


Autor treści: BY PREZES
Nie było żadnych zakazów aby skopiować treść na stronie danego urzydkownika.

1. Zakaz spamowania grozi za to ban na 3 dni.
2. Zakaz bluzgania grozi za to ban na 1 tydzień/ bez odwołania.
3. Administracja ma zawsze rację.
4. Zakaz reklamowania innego fora ban bez odwołania.

wienon
wienon
Dzisiaj 06:47:39

chyba ja masz nr 4019684
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 19:34:29

wienon -kogos wyszukalem n gg wiesław to ty
wienon
wienon
Wczoraj 18:54:25

nOris - moje GG 4019684 dzięki Pozdrawiam- czywiście mowimy o mapie do fs 17
kolomola
kolomola
Wczoraj 18:35:01

Witam chciał by się ktoś wymienić key za key ls 17 ?
lysy
lysy
Wczoraj 17:02:30

n0ris1225- dokładnie tak jak mówisz u mnie chwilami pole pokrywa się trawą zależy jak ustawisz kamere , nie wiem czy to wina grafiki czy tych co robią mapki bo takie efekty to mam tylko na mapkach ( mod )
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 16:32:46

czy wie ktos czy to od mapy te efekty ziemi błyski bo niby patch 1.3.1 mial to naprawic ale nie widze poprawy
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 16:29:16

wienon- masz gg to bym wyslal foto mapy
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 16:26:48

wienon - ja tedz gram na ls 2017 to sobie pobiesz ta mape
wienon
wienon
Wczoraj 16:21:34

nOris - ja gram na ls 2017 myslałem że mówimy o 17 , dla 15 też jest super mapa Norgeholm 2015, jak chcesz to ci dam namiary
Elitex
Elitex
Wczoraj 15:55:56

witam, czy ta dzisiejsza wersja 1.3.1 to jest to samo z 28.12.2016??
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 15:32:13

wienon -ale ta mapa jest do ls 2017
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 14:32:39

wienon -ja ja pszerobiłem usunołem drzewa zbyteczne ogrodzenia dodalem mosty skup wełny pszeniosłem kolo owiec
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 14:30:41

wienon -na najnowszej-Hungary_by_vaszc dobra mapa miksery do robienia paszy i kiszonki maja rury wylotowe nie trzeba szufli i eyswietlacze cyfrowe w magazynie jak chcesz to pobiesz-
https://mega.nz/#!tsVFBAiQ!ILzWe2
p1LA4bedok20n5YcWzB7dLqoLQ1qKUHXs
ci1M
wienon
wienon
Wczoraj 07:27:22

http://norgeholm.bplaced.net/view
topic.php?f=17&t=1153&sid
=782b13b11065ab31fd1b98fd769b2f8f
- jest super
wienon
wienon
Wczoraj 07:26:06

nOris 1225 - NorgeCrest Valley 17 v1.5 / ChoppedStraw & animierte Tiertränken a ty na jakiej?
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 06:43:38

GASEK01 -jest mozliwosc zmiany texstury ziemi w ls 2017 bo orka a sianie prawie sie nie ruznia w ls 2015 było widoczne-
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 06:08:34

-wienon-ja na takiej gram ze deski z tartaku automatycznie zostaja spszedane
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 06:05:39

witajcie-wienon na jakiej mapie grasz
GASEK01
GASEK01
Wczoraj 05:26:04

cichy-007 - spróbuj zaktualizować sterowniki
tonyo1
tonyo1
17 Styczeń 2017

zabijacka swiniu!
wienon
wienon
17 Styczeń 2017

nOris- dzięki spróbuję
n0ris1225
n0ris1225
17 Styczeń 2017

wienon -za tartakie z tylu wysypuje sie chyba cos sprubuj słome
cichy-007
cichy-007
17 Styczeń 2017

http://static.pokazywarka.pl/i/72
49121/900513/bez-tytulu.jpg
wienon
wienon
17 Styczeń 2017

lysy - dzięki bardzo
cichy-007
cichy-007
17 Styczeń 2017

Kto pomoże dlaczego jak otwieram mapki GE7.0.5 to mam za każdym razem takie coś
[img]http://static.pokazywarka.pl/i/7
249111/175859/bez-tytulu.jpg[/img] dodam że mam tak na każdej pobranej mapce za wyjątkiem orginalnej FS17

Tylko zarejestrowani użytkownicy mog pisać na czacie.