Edycja Mapy Moda Giants Editor


Witam was Kochani ! Oto poradnik jak przerobić mapę/moda w Giants Editor !
Skróty:

LMB, MMB, RMB - lewy, środkowy i prawy przycisk myszki
Terrain Sculpt Mode TSM - edycja terenu ( podnoszenie/wyrównywanie/obniżanie)
Terrain Detail Texture Paint Mode TDTPM - edycja tekstur terenu ( tu ustawiamy co jest domyślnie na danym terenie - rżysko, plaża, kamień trawa itp.)
Terrain Foliage Paint Mode[TFPM] - edycja tekstur roślinności ( inaczej tu możemy sobie ustawic jaka uprawa jest na danym terenie ).
cuttedWheat- ściernisko
grass- trawa (ciemniejsza)
Meadow- trawa do koszenia
cuttedMeadow- trawa skoszona
wheat- zboże
shortGrass- krótka trawa (ta jasniejsza)
gravel- ziemia (jana)
darkGranite- granit (skały)
beachSand- plaża
Add- dodawanie, tworzenie, podnoszenie
Smooth - wygładzanie
Sub - usuwanie, opuszczanie
Replace - wyrównywanie (w ramce poniżej należy wpisać wartość (wysokości) na jakiej chcemy utworzyć teren).
___________________________________________________________________________________________________________________
Zmiana kamery:

- alt + LMB = obracanie wokół własnej osi, ustawianie kąta patrzenia
- alt + MMB = przesuwanie mapy
- alt + RMB = zbliżanie lub oddalanie mapy
___________________________________________________________________________________________________________________
Ważne:

Plik odpowiadajacy za mapę którą chcemy edytowac to "map01". Edytowac ją należy zawsze w folderze data z grą. Jeżli zedytujemy ją a potem zapiszemy np. na pulpicie po czym podmienimy, to gra najprawdopodobniej sie nie uruchomi( bąd game.exe lub czarny ekran ).
Otwieramy plik z mapą edytorem ( tu czekamy cierpliwie bo przy słabszych komputerach może się nawet chwilowo przywiesić). Klikamy Window a potem Terrain Editing, pokazuje sie nam okienko które bedzie naszym podstawowym narzędziem.
___________________________________________________________________________________________________________________
Obniżanie, podnoszenie terenu:

- klikamy 5 od prawej TDTPM, pojawia się nam znowu czerwony obwód
- teraz ustawiamy w polu Texture Layer co chcemy dodać dodajemy
- jeśli nie chcemy np polnych dróg a chcemy połączyć pola ustawiamy tam wheat i klikamy tzn. malujemy na tych drogach. Zamiast drogi pojawi nam się niezasiane pole uprawne
- jeśli chcemy dac tam droge ustawiamy tam gravel i malujemy drogi
- jeśli chcemy coś innego wybieramy daną opcje i malujemy.
UWAGA: zmiany są widoczne dopiero po zapisaniu i ponownym załadowaniu pliku.
___________________________________________________________________________________________________________________
Wstawianie, usuwanie roślinności lub Zmiana tekstury roślinności:

- klikamy 4 od prawej TFPM
- ustawiamy w "Foliage Layer" roślinę, którą chcemy dodać lub usunąć
- klikamy LMB ( dodawanie ) RMB ( usuwanie ) na danym terenie
___________________________________________________________________________________________________________________
Zapis:

Po edycji mapki należy zapisać zmienione tekstury klikając 3 przycisk od prawej Save Terrain Data a potem samą mapkę z menu File wybierając Save.
Poradnik:

1. Pierwsza i najważniejsza uwaga.
Nie używamy polskich znaków nigdzie, czy to modele czy nazwy folderu. Kropek, dwukropków czy innych dziwnych znaków też!!
Nie nazywamy model Stodoła u Ździcha tylko "stodola_u_zdzicha"
Mam nadzieje że to zrozumiałe.
2. Robimy kopie zapasową pliku map01.i3d oraz folderu map01.
3. Program Giants Editor 6.0.3 win 32 i 64 BIT pobieramy stąd
http://ls-city.pl/uploads/giants_editor_6.0.3_win64_win32.zip
4. Poruszanie się po mapie

przycisk alt +
lewy przycisk myszy - okręcanie kamery
środkowy (kółko) przycisk - zmiana wysokości kamery
prawy przycisk myszy - przybliżenie, oddalenie kamery.
5. Edycja: terenu, roślinności i wyglądu powierzchni

Do edycji czegokolwiek używamy myszki.
Edycja terenu
tekst alternatywny

Edycja wyglądu terenu:

Zasada: w jednym kwadracie może być maksymalnie 4 tekstury terenu. Należy zamalować kwadrat teksturą która dominuje aby można pomalować inną w przypadku gdy nie widać rezultatów malowania.
Zmiany tekstur widać z bliska, w oddaleniu nie widać. Z daleka widać zmiany dopiero po zapisie i ponownym wczytaniu mapy.
tekst alternatywny

Edycja roślinności:

tekst alternatywny

Edycja wyglądu pól:

tekst alternatywny


Aby zmiany roślinności były widoczne w grze należy uruchomić nowego sava.
Aby usunąć taką krótką trawę należy wybrać z foliageLayer shortGrass i skasować prawym przyciskiem myszy.
Konfiguracja programu. Wygląd menu, przydatne rzeczy.
tekst alternatywny

tekst alternatywny


Niektórych odpowiedników polskich za dobrze nie widać. kolejno od góry :

1.Nowy
2.Otwórz
3.Zapisz
4.Zapisz jako
5.Importuj
6.Eksportuj
7.Ustawienia programu GE -------------> W ustawieniach nie można za duża zdziałać jedynie zmienić szybkość działania kamery,przybliżenie,okrąg odchyły itd.
tekst alternatywny

tekst alternatywny

tekst alternatywny

Budynki, elementy mapy:

tekst alternatywny

Importowanie budynków robimy przez import, wybieramy model który chcemy dodać.
Eksportowanie budynków.
Zaznaczamy to co chcemy wyeksportować, może to być jeden element, dwa, kilka, cały folder. Nawet całą mapę. Jak kto lubi.
Wybieramy eksport a następnie miejsce gdzie chcemy zapisać model. Najlepiej by to była mapa z której wyciągamy model. Później sprawdzamy tekstury.
Przed tym wypadało by wrzucić plik z modelem do maps. Najlepiej utworzyć jakiś folder dla wszystkich nowych modeli.
Po za tym warto sprawdzić czy model ma teksturę jeszcze przed dodaniem do mapy.
Jeżeli nie ma otwieracie model i3d notatnikiem. i sprawdzacie,
To dotyczy zarówno importowania jak i eksportowania budynków.
Uważajcie skąd importujecie model.
Miałem niestety nie miłą sytuacje. Robiłem mapę na dysku D. Przeniosłem cały folder na C do maps. Tam ten folder pozostawiłem.
I wyszło na to że nadal importuje modele z dysku D. Po usunięciu okazało się że nie mam żądnej tekstury. Ale jakoś udało mi się wybrnąć z problemu.
Jeżeli w modelu nie ma tekstur w GE, nie zapisujcie bo na bank już ich nie będziecie mieć bo pliki files i materials skasują się i koniec.
GE uzna że nie ma żadnych tekstur i zapisze sam model.
To chyba było by tyle.
Do prezentacji zostały wykorzystane mapy : oryginalna i mapa Węgrów.
Jeżeli jakiś błędy się pojawiają w planszy to sorry. Paint nie ma słownika
UWAGA!
Program GE jest bardzo wkurzający, obsługa tego programu może doprowadzać do frustracji kiedy po raz kolejny nie udało się trafić w strzałkę.
Ale taki urok tej gry że wszystkie co się robi to jak toczenie wielkiego kamienia na szczyt wysokiej góry.
Najczęściej popełniany błąd popełniany przy edycji mapy :
Co jeśli budynki są białe po zapisaniu edytowanej mapy ?
Budynki są białe dlatego że nie przeniosłeś ich do katalogu z mapą. C:\program files\landwirtschafts Simulato 2009\data\maps <--tam musisz wrzucić budynki.
Poza tym jeśli chodzi o edycję terenu:


Autor treści: BY PREZES
Nie było żadnych zakazów aby skopiować treść na stronie danego urzydkownika.

1. Zakaz spamowania grozi za to ban na 3 dni.
2. Zakaz bluzgania grozi za to ban na 1 tydzień/ bez odwołania.
3. Administracja ma zawsze rację.
4. Zakaz reklamowania innego fora ban bez odwołania.

latek
latek
Dzisiaj 15:52:01

jest szansa że zrobi ktoś mapę zimową ? bardzo bym prosił
n0ris1225
n0ris1225
Dzisiaj 07:43:00

witajcie-kaper23 mi tesz niechcial załadowac ale biore inaczej otwurz ge tam gdzie masz zainstalowany otwurzx64 i kliknij nate zułte jak sie otworzy to import i wskasz co ma wczytac
kaper23
kaper23
Wczoraj 13:54:27

czemu mi się nie ładuje gians edytor
krychu1995
krychu1995
20 Kwiecień 2017

siemka chcialbym sie zapytac czy jest dostepny dodatek kunh w wersji rozkodowanej zip. ?:D
zbyszek3945
zbyszek3945
20 Kwiecień 2017

zuski,
tak dokladnie dokumenty/my games/farmingSimulator 2017/ savegame z numerem w ktorym chcesz zmienic notatnikiem otworz careersavegame
zuski
zuski
19 Kwiecień 2017

zbyszek3945,
gdzie to znalez w dokumenty/my game itp czy ? jak zmienic czas w ls 17
zeus12345
zeus12345
19 Kwiecień 2017

Sorki ze na czacie ale strona ls.city ma jako jedyna strona skomplikowane dodawanie tematów na forum :)
zeus12345
zeus12345
19 Kwiecień 2017

Witam miałem 8 ton słonecznika i kciałem to wysypać tam gdzie pociąg wysupuje i się nie da a wiadomo na tej mapie mamy 5 czy 6 wagonów po 100 000 pojemności.

i nie znalazłem na mapie gdzie jest silos żeby wysypać uprawy do wagonów.

z wagonami sobie poradziłem mam 2 i jedno do drewna .
n0ris1225
n0ris1225
19 Kwiecień 2017

GASEK01 -co robie zle z zwierzetami- gdy stworzyłem pastwiska krow swin owiec to robie reset pastwiska utworzone ale zwierzeta sa pomieszane czy trzeba kazde pastwisko osobno zapisac
GASEK01
GASEK01
18 Kwiecień 2017

Patron1408 - zobacz tu My Webpage
Patron1408
Patron1408
18 Kwiecień 2017

Witajcie, Chcę postawić Dużą wiatę na pojazdy na polu nr. 12 ale jest troszkę krzywe, jak mogę je wyrównać najlepiej bez GE. Bardzo proszę o pomoc, ponieważ wszystkie maszyny chcę schować pod wiatami a na gospodarstwie mam brak miejsca.
eryk150
eryk150
17 Kwiecień 2017

Witajcie, wie ktoś z was może czy jest na necie gra Fernbus Simulator z Crackowana? Jeśli coś wiecie dajcie linka do torrenta.Pozdrawiam Serdecznie Eryk
lysy
lysy
17 Kwiecień 2017

panowie i panie swojego czasu nasz szanowny administrator zrobił mi prezent , może nie na czasie ale ja też chce się z kimś podzielić . Czy jest chętny na klucz aktywacyjnyu do FS 15 ORGINAŁ !
zbyszek3945
zbyszek3945
17 Kwiecień 2017

Aby zlikwidować wyskakujące okienko z zakupem gry należy otworzyć notatnikiem plik careerSavegame w swoim save, następnie wyszukać
zbyszek3945
zbyszek3945
17 Kwiecień 2017

<playTime>xxxxxxx</playT
ime> i zmienić na <playTime>-1000000.000000&l
t;/playTime> (ważne by był minus przed liczbą), zapisac i gotowe :)
zuski
zuski
17 Kwiecień 2017

jak zmienic czas aby nie pojawial sie komunikat kupienia gry :)
n0ris1225
n0ris1225
16 Kwiecień 2017

a co do kiszenia to mam silos pojemnosc 300000 a zeby pszyspieszyc kiszenie przyspieszam czas
Butcher666
Butcher666
16 Kwiecień 2017

ja to bym chciał taką gdzie jest sporo produkcji, a nie tylko sianie i koszenie. Produkcja wina, piwa, cukrownia itd
n0ris1225
n0ris1225
16 Kwiecień 2017

po swietach wrzuce na serwer musialem duzo ja poprawiac bo wyszla bubel nie wczytywala
Butcher666
Butcher666
16 Kwiecień 2017

wiem, ale tu wsadzisz 50 wywrotek podepczesz troszke i masz sporo tego
n0ris1225
n0ris1225
16 Kwiecień 2017

testuje nowa mape jest marchew cebula
Butcher666
Butcher666
16 Kwiecień 2017

ma Cie już na gg
n0ris1225
n0ris1225
16 Kwiecień 2017

a co do kiszonki nie uzywałem silosów sa teras specjalne do kiszenia
Butcher666
Butcher666
16 Kwiecień 2017

za mało tam do robienia jest
Butcher666
Butcher666
16 Kwiecień 2017

mam już 7 ale podoba mi sie 6

Tylko zarejestrowani użytkownicy mog pisać na czacie.