Edycja Mapy Moda Giants Editor


Ostatnie posty na Forum

Temat Autor Statystyki Ostatni post
Silos QQ

Forum:Proszę o moda

cichy-007

Odwiedzin: 23

Odpowiedzi 0

Autor: cichy-007

21-03-2017, 11:04

Mapa

Forum:Proszę o moda

nht6050

Odwiedzin: 94

Odpowiedzi 2

Autor: zbyszek3945

9-03-2017, 16:43

Tekstury normal

Forum:Pomoc Techniczna

baran4425

Odwiedzin: 190

Odpowiedzi 2

Autor: nowak1282

24-02-2017, 13:09

TIP ANYTHING, problem

Forum:Pomoc Techniczna

SebaMF

Odwiedzin: 260

Odpowiedzi 3

Autor: GASEK01

19-02-2017, 17:20

Znikająca trawa po bokach przy bronowaniu

Forum:Pomoc Techniczna

Cebula

Odwiedzin: 150

Odpowiedzi 0

Autor: Cebula

18-02-2017, 12:50

Witam was Kochani ! Oto poradnik jak przerobić mapę/moda w Giants Editor !
Skróty:

LMB, MMB, RMB - lewy, środkowy i prawy przycisk myszki
Terrain Sculpt Mode TSM - edycja terenu ( podnoszenie/wyrównywanie/obniżanie)
Terrain Detail Texture Paint Mode TDTPM - edycja tekstur terenu ( tu ustawiamy co jest domyślnie na danym terenie - rżysko, plaża, kamień trawa itp.)
Terrain Foliage Paint Mode[TFPM] - edycja tekstur roślinności ( inaczej tu możemy sobie ustawic jaka uprawa jest na danym terenie ).
cuttedWheat- ściernisko
grass- trawa (ciemniejsza)
Meadow- trawa do koszenia
cuttedMeadow- trawa skoszona
wheat- zboże
shortGrass- krótka trawa (ta jasniejsza)
gravel- ziemia (jana)
darkGranite- granit (skały)
beachSand- plaża
Add- dodawanie, tworzenie, podnoszenie
Smooth - wygładzanie
Sub - usuwanie, opuszczanie
Replace - wyrównywanie (w ramce poniżej należy wpisać wartość (wysokości) na jakiej chcemy utworzyć teren).
___________________________________________________________________________________________________________________
Zmiana kamery:

- alt + LMB = obracanie wokół własnej osi, ustawianie kąta patrzenia
- alt + MMB = przesuwanie mapy
- alt + RMB = zbliżanie lub oddalanie mapy
___________________________________________________________________________________________________________________
Ważne:

Plik odpowiadajacy za mapę którą chcemy edytowac to "map01". Edytowac ją należy zawsze w folderze data z grą. Jeżli zedytujemy ją a potem zapiszemy np. na pulpicie po czym podmienimy, to gra najprawdopodobniej sie nie uruchomi( bąd game.exe lub czarny ekran ).
Otwieramy plik z mapą edytorem ( tu czekamy cierpliwie bo przy słabszych komputerach może się nawet chwilowo przywiesić). Klikamy Window a potem Terrain Editing, pokazuje sie nam okienko które bedzie naszym podstawowym narzędziem.
___________________________________________________________________________________________________________________
Obniżanie, podnoszenie terenu:

- klikamy 5 od prawej TDTPM, pojawia się nam znowu czerwony obwód
- teraz ustawiamy w polu Texture Layer co chcemy dodać dodajemy
- jeśli nie chcemy np polnych dróg a chcemy połączyć pola ustawiamy tam wheat i klikamy tzn. malujemy na tych drogach. Zamiast drogi pojawi nam się niezasiane pole uprawne
- jeśli chcemy dac tam droge ustawiamy tam gravel i malujemy drogi
- jeśli chcemy coś innego wybieramy daną opcje i malujemy.
UWAGA: zmiany są widoczne dopiero po zapisaniu i ponownym załadowaniu pliku.
___________________________________________________________________________________________________________________
Wstawianie, usuwanie roślinności lub Zmiana tekstury roślinności:

- klikamy 4 od prawej TFPM
- ustawiamy w "Foliage Layer" roślinę, którą chcemy dodać lub usunąć
- klikamy LMB ( dodawanie ) RMB ( usuwanie ) na danym terenie
___________________________________________________________________________________________________________________
Zapis:

Po edycji mapki należy zapisać zmienione tekstury klikając 3 przycisk od prawej Save Terrain Data a potem samą mapkę z menu File wybierając Save.
Poradnik:

1. Pierwsza i najważniejsza uwaga.
Nie używamy polskich znaków nigdzie, czy to modele czy nazwy folderu. Kropek, dwukropków czy innych dziwnych znaków też!!
Nie nazywamy model Stodoła u Ździcha tylko "stodola_u_zdzicha"
Mam nadzieje że to zrozumiałe.
2. Robimy kopie zapasową pliku map01.i3d oraz folderu map01.
3. Program Giants Editor 6.0.3 win 32 i 64 BIT pobieramy stąd
http://ls-city.pl/uploads/giants_editor_6.0.3_win64_win32.zip
4. Poruszanie się po mapie

przycisk alt +
lewy przycisk myszy - okręcanie kamery
środkowy (kółko) przycisk - zmiana wysokości kamery
prawy przycisk myszy - przybliżenie, oddalenie kamery.
5. Edycja: terenu, roślinności i wyglądu powierzchni

Do edycji czegokolwiek używamy myszki.
Edycja terenu
tekst alternatywny

Edycja wyglądu terenu:

Zasada: w jednym kwadracie może być maksymalnie 4 tekstury terenu. Należy zamalować kwadrat teksturą która dominuje aby można pomalować inną w przypadku gdy nie widać rezultatów malowania.
Zmiany tekstur widać z bliska, w oddaleniu nie widać. Z daleka widać zmiany dopiero po zapisie i ponownym wczytaniu mapy.
tekst alternatywny

Edycja roślinności:

tekst alternatywny

Edycja wyglądu pól:

tekst alternatywny


Aby zmiany roślinności były widoczne w grze należy uruchomić nowego sava.
Aby usunąć taką krótką trawę należy wybrać z foliageLayer shortGrass i skasować prawym przyciskiem myszy.
Konfiguracja programu. Wygląd menu, przydatne rzeczy.
tekst alternatywny

tekst alternatywny


Niektórych odpowiedników polskich za dobrze nie widać. kolejno od góry :

1.Nowy
2.Otwórz
3.Zapisz
4.Zapisz jako
5.Importuj
6.Eksportuj
7.Ustawienia programu GE -------------> W ustawieniach nie można za duża zdziałać jedynie zmienić szybkość działania kamery,przybliżenie,okrąg odchyły itd.
tekst alternatywny

tekst alternatywny

tekst alternatywny

Budynki, elementy mapy:

tekst alternatywny

Importowanie budynków robimy przez import, wybieramy model który chcemy dodać.
Eksportowanie budynków.
Zaznaczamy to co chcemy wyeksportować, może to być jeden element, dwa, kilka, cały folder. Nawet całą mapę. Jak kto lubi.
Wybieramy eksport a następnie miejsce gdzie chcemy zapisać model. Najlepiej by to była mapa z której wyciągamy model. Później sprawdzamy tekstury.
Przed tym wypadało by wrzucić plik z modelem do maps. Najlepiej utworzyć jakiś folder dla wszystkich nowych modeli.
Po za tym warto sprawdzić czy model ma teksturę jeszcze przed dodaniem do mapy.
Jeżeli nie ma otwieracie model i3d notatnikiem. i sprawdzacie,
To dotyczy zarówno importowania jak i eksportowania budynków.
Uważajcie skąd importujecie model.
Miałem niestety nie miłą sytuacje. Robiłem mapę na dysku D. Przeniosłem cały folder na C do maps. Tam ten folder pozostawiłem.
I wyszło na to że nadal importuje modele z dysku D. Po usunięciu okazało się że nie mam żądnej tekstury. Ale jakoś udało mi się wybrnąć z problemu.
Jeżeli w modelu nie ma tekstur w GE, nie zapisujcie bo na bank już ich nie będziecie mieć bo pliki files i materials skasują się i koniec.
GE uzna że nie ma żadnych tekstur i zapisze sam model.
To chyba było by tyle.
Do prezentacji zostały wykorzystane mapy : oryginalna i mapa Węgrów.
Jeżeli jakiś błędy się pojawiają w planszy to sorry. Paint nie ma słownika
UWAGA!
Program GE jest bardzo wkurzający, obsługa tego programu może doprowadzać do frustracji kiedy po raz kolejny nie udało się trafić w strzałkę.
Ale taki urok tej gry że wszystkie co się robi to jak toczenie wielkiego kamienia na szczyt wysokiej góry.
Najczęściej popełniany błąd popełniany przy edycji mapy :
Co jeśli budynki są białe po zapisaniu edytowanej mapy ?
Budynki są białe dlatego że nie przeniosłeś ich do katalogu z mapą. C:\program files\landwirtschafts Simulato 2009\data\maps <--tam musisz wrzucić budynki.
Poza tym jeśli chodzi o edycję terenu:


Autor treści: BY PREZES
Nie było żadnych zakazów aby skopiować treść na stronie danego urzydkownika.

1. Zakaz spamowania grozi za to ban na 3 dni.
2. Zakaz bluzgania grozi za to ban na 1 tydzień/ bez odwołania.
3. Administracja ma zawsze rację.
4. Zakaz reklamowania innego fora ban bez odwołania.

marcin21
marcin21
Dzisiaj 20:12:18

mógł by ktoś rozpakować dlc kuhn do fs 17 ?
malykm
malykm
Wczoraj 11:05:56

Dobra nie wstawiaj znalazłem sobie i wstawię zaraz
malykm
malykm
Wczoraj 10:39:03

GASEK01 masz może jeszcze fs'a 2008? jak tak to wstaw bo chce se pograć w gre z dzieciństwa :d
henry
henry
Wczoraj 10:30:57

Besoin de vous
lysy
lysy
16 Marzec 2017

weglu243 - i tu jeszcze big bagi ( http://uploadfiles.eu/3ctjmw1675a
9/Unpack_BigBag_v4___.rar.html )
lysy
lysy
16 Marzec 2017

weglu243 - tu masz z big bagami ( http://ul.to/ok5l9uxm )
weglu243
weglu243
16 Marzec 2017

WITAM!!!
dzieki lysy za tamtą odpowiedz xd
ale czy ktos wie jak mozna pobrać mod big bagów to znaczy ze nawozy sa w takich big bagach jak w zeczywistości
z góry dzieki za odp. :)
n0ris1225
n0ris1225
16 Marzec 2017

witajcie-GASEK01 -ta mapa to Great_Cuntry_v1 mysle ze to przerubka z ls 2015 cos z ograniczeniem pola ze nie dojedzie do konca a jak zawraca to za daleko jedzie i z 3 metry cofa i siewnik zawadza o ciagnik
GASEK01
GASEK01
16 Marzec 2017

n0ris1225 -to zależy od mapy, nie od siewnika
n0ris1225
n0ris1225
15 Marzec 2017

witam-GASEK01 -jak ustawic rzeby siewnik dojezdzal do konca pola bo dojedzie 2 metry przed koncem i jusz zawraca-ls 2017
GASEK01
GASEK01
14 Marzec 2017

Nowy Meksyk będzie kolejnym stanem w American Truck Simulator. Więcej dowiecie się tu-My Webpage
GASEK01
GASEK01
14 Marzec 2017

matiks131-podaj jeszcze raz link do modDesc, bo z rozpędu usunąłem tą wiadomość.
Moziz
Moziz
13 Marzec 2017

Gasek jest mozliwosc zebys dodal kuhn dlc jako mod ?
GASEK01
GASEK01
13 Marzec 2017

kubakubiszon123 -jak wyjdzie to będzie
GASEK01
GASEK01
13 Marzec 2017

malykm -nie mam pojęcia
kubakubiszon123
kubakubiszon123
11 Marzec 2017

B edzie ets 2 1.27 ?
malykm
malykm
10 Marzec 2017

GASEK01 czy w Winstep Nexus Ultimate można ustawić pulpit jak z xp? :)
lysy
lysy
10 Marzec 2017

weglu243- miałem ostatnio podobny problem a okazało się że mapka na której grałem nie miała wbudowanego chopped straw a ja używałem tego modu i przy próbie siania albo koltywacji świrowały mi mody , jak wyłączyłem mod chopped straw wszystko wróciło do normy
weglu243
weglu243
10 Marzec 2017

Witam
Mam mały problem z grą. Ponieważ chodzi o to ze jak chce siać lub agregatować to nie mogę. Może ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać.
ps. tak się tylko dzieje na mojej mapie.
POZDRAWIAM !
lysy
lysy
10 Marzec 2017

Dzięki za wstawkę :)
lysy
lysy
9 Marzec 2017

kochana Administracjo potrzebuje ten mod a link usunięty ( driveControl V4.02 ) jak macie to może być nowsza wersja tego
Revol
Revol
8 Marzec 2017

lysy,
Nikt nie ma problemu z grą :D tylko po mody przychodzą :D
lysy
lysy
8 Marzec 2017

Hejka a co tu taka cisza ???
thorgal
thorgal
6 Marzec 2017

elo po wgraniu nowego patcha mam problem z zapisem mapy - po oddtworzeniu - brakuje maszyn
jak temu zaradzic?
S3RGIEJ69
S3RGIEJ69
5 Marzec 2017

mógł by ktoś wstawić samaego cracka do dlc kuhn

Tylko zarejestrowani użytkownicy mog pisać na czacie.