Edycja Mapy Moda Giants Editor


Ostatnie posty na Forum

Temat Autor Statystyki Ostatni post
Tekstury normal

Forum:Pomoc Techniczna

baran4425

Odwiedzin: 91

Odpowiedzi 2

Autor: nowak1282

24-02-2017, 13:09

TIP ANYTHING, problem

Forum:Pomoc Techniczna

SebaMF

Odwiedzin: 164

Odpowiedzi 3

Autor: GASEK01

19-02-2017, 17:20

Znikająca trawa po bokach przy bronowaniu

Forum:Pomoc Techniczna

Cebula

Odwiedzin: 68

Odpowiedzi 0

Autor: Cebula

18-02-2017, 12:50

Mapa Sosnovka

Forum:Pomoc Techniczna

kuman15

Odwiedzin: 94

Odpowiedzi 3

Autor: baran4425

13-02-2017, 17:44

Farming simulator 15

Forum:Pomoc Techniczna

damian54

Odwiedzin: 92

Odpowiedzi 0

Autor: damian54

7-02-2017, 14:26

Witam was Kochani ! Oto poradnik jak przerobić mapę/moda w Giants Editor !
Skróty:

LMB, MMB, RMB - lewy, środkowy i prawy przycisk myszki
Terrain Sculpt Mode TSM - edycja terenu ( podnoszenie/wyrównywanie/obniżanie)
Terrain Detail Texture Paint Mode TDTPM - edycja tekstur terenu ( tu ustawiamy co jest domyślnie na danym terenie - rżysko, plaża, kamień trawa itp.)
Terrain Foliage Paint Mode[TFPM] - edycja tekstur roślinności ( inaczej tu możemy sobie ustawic jaka uprawa jest na danym terenie ).
cuttedWheat- ściernisko
grass- trawa (ciemniejsza)
Meadow- trawa do koszenia
cuttedMeadow- trawa skoszona
wheat- zboże
shortGrass- krótka trawa (ta jasniejsza)
gravel- ziemia (jana)
darkGranite- granit (skały)
beachSand- plaża
Add- dodawanie, tworzenie, podnoszenie
Smooth - wygładzanie
Sub - usuwanie, opuszczanie
Replace - wyrównywanie (w ramce poniżej należy wpisać wartość (wysokości) na jakiej chcemy utworzyć teren).
___________________________________________________________________________________________________________________
Zmiana kamery:

- alt + LMB = obracanie wokół własnej osi, ustawianie kąta patrzenia
- alt + MMB = przesuwanie mapy
- alt + RMB = zbliżanie lub oddalanie mapy
___________________________________________________________________________________________________________________
Ważne:

Plik odpowiadajacy za mapę którą chcemy edytowac to "map01". Edytowac ją należy zawsze w folderze data z grą. Jeżli zedytujemy ją a potem zapiszemy np. na pulpicie po czym podmienimy, to gra najprawdopodobniej sie nie uruchomi( bąd game.exe lub czarny ekran ).
Otwieramy plik z mapą edytorem ( tu czekamy cierpliwie bo przy słabszych komputerach może się nawet chwilowo przywiesić). Klikamy Window a potem Terrain Editing, pokazuje sie nam okienko które bedzie naszym podstawowym narzędziem.
___________________________________________________________________________________________________________________
Obniżanie, podnoszenie terenu:

- klikamy 5 od prawej TDTPM, pojawia się nam znowu czerwony obwód
- teraz ustawiamy w polu Texture Layer co chcemy dodać dodajemy
- jeśli nie chcemy np polnych dróg a chcemy połączyć pola ustawiamy tam wheat i klikamy tzn. malujemy na tych drogach. Zamiast drogi pojawi nam się niezasiane pole uprawne
- jeśli chcemy dac tam droge ustawiamy tam gravel i malujemy drogi
- jeśli chcemy coś innego wybieramy daną opcje i malujemy.
UWAGA: zmiany są widoczne dopiero po zapisaniu i ponownym załadowaniu pliku.
___________________________________________________________________________________________________________________
Wstawianie, usuwanie roślinności lub Zmiana tekstury roślinności:

- klikamy 4 od prawej TFPM
- ustawiamy w "Foliage Layer" roślinę, którą chcemy dodać lub usunąć
- klikamy LMB ( dodawanie ) RMB ( usuwanie ) na danym terenie
___________________________________________________________________________________________________________________
Zapis:

Po edycji mapki należy zapisać zmienione tekstury klikając 3 przycisk od prawej Save Terrain Data a potem samą mapkę z menu File wybierając Save.
Poradnik:

1. Pierwsza i najważniejsza uwaga.
Nie używamy polskich znaków nigdzie, czy to modele czy nazwy folderu. Kropek, dwukropków czy innych dziwnych znaków też!!
Nie nazywamy model Stodoła u Ździcha tylko "stodola_u_zdzicha"
Mam nadzieje że to zrozumiałe.
2. Robimy kopie zapasową pliku map01.i3d oraz folderu map01.
3. Program Giants Editor 6.0.3 win 32 i 64 BIT pobieramy stąd
http://ls-city.pl/uploads/giants_editor_6.0.3_win64_win32.zip
4. Poruszanie się po mapie

przycisk alt +
lewy przycisk myszy - okręcanie kamery
środkowy (kółko) przycisk - zmiana wysokości kamery
prawy przycisk myszy - przybliżenie, oddalenie kamery.
5. Edycja: terenu, roślinności i wyglądu powierzchni

Do edycji czegokolwiek używamy myszki.
Edycja terenu
tekst alternatywny

Edycja wyglądu terenu:

Zasada: w jednym kwadracie może być maksymalnie 4 tekstury terenu. Należy zamalować kwadrat teksturą która dominuje aby można pomalować inną w przypadku gdy nie widać rezultatów malowania.
Zmiany tekstur widać z bliska, w oddaleniu nie widać. Z daleka widać zmiany dopiero po zapisie i ponownym wczytaniu mapy.
tekst alternatywny

Edycja roślinności:

tekst alternatywny

Edycja wyglądu pól:

tekst alternatywny


Aby zmiany roślinności były widoczne w grze należy uruchomić nowego sava.
Aby usunąć taką krótką trawę należy wybrać z foliageLayer shortGrass i skasować prawym przyciskiem myszy.
Konfiguracja programu. Wygląd menu, przydatne rzeczy.
tekst alternatywny

tekst alternatywny


Niektórych odpowiedników polskich za dobrze nie widać. kolejno od góry :

1.Nowy
2.Otwórz
3.Zapisz
4.Zapisz jako
5.Importuj
6.Eksportuj
7.Ustawienia programu GE -------------> W ustawieniach nie można za duża zdziałać jedynie zmienić szybkość działania kamery,przybliżenie,okrąg odchyły itd.
tekst alternatywny

tekst alternatywny

tekst alternatywny

Budynki, elementy mapy:

tekst alternatywny

Importowanie budynków robimy przez import, wybieramy model który chcemy dodać.
Eksportowanie budynków.
Zaznaczamy to co chcemy wyeksportować, może to być jeden element, dwa, kilka, cały folder. Nawet całą mapę. Jak kto lubi.
Wybieramy eksport a następnie miejsce gdzie chcemy zapisać model. Najlepiej by to była mapa z której wyciągamy model. Później sprawdzamy tekstury.
Przed tym wypadało by wrzucić plik z modelem do maps. Najlepiej utworzyć jakiś folder dla wszystkich nowych modeli.
Po za tym warto sprawdzić czy model ma teksturę jeszcze przed dodaniem do mapy.
Jeżeli nie ma otwieracie model i3d notatnikiem. i sprawdzacie,
To dotyczy zarówno importowania jak i eksportowania budynków.
Uważajcie skąd importujecie model.
Miałem niestety nie miłą sytuacje. Robiłem mapę na dysku D. Przeniosłem cały folder na C do maps. Tam ten folder pozostawiłem.
I wyszło na to że nadal importuje modele z dysku D. Po usunięciu okazało się że nie mam żądnej tekstury. Ale jakoś udało mi się wybrnąć z problemu.
Jeżeli w modelu nie ma tekstur w GE, nie zapisujcie bo na bank już ich nie będziecie mieć bo pliki files i materials skasują się i koniec.
GE uzna że nie ma żadnych tekstur i zapisze sam model.
To chyba było by tyle.
Do prezentacji zostały wykorzystane mapy : oryginalna i mapa Węgrów.
Jeżeli jakiś błędy się pojawiają w planszy to sorry. Paint nie ma słownika
UWAGA!
Program GE jest bardzo wkurzający, obsługa tego programu może doprowadzać do frustracji kiedy po raz kolejny nie udało się trafić w strzałkę.
Ale taki urok tej gry że wszystkie co się robi to jak toczenie wielkiego kamienia na szczyt wysokiej góry.
Najczęściej popełniany błąd popełniany przy edycji mapy :
Co jeśli budynki są białe po zapisaniu edytowanej mapy ?
Budynki są białe dlatego że nie przeniosłeś ich do katalogu z mapą. C:\program files\landwirtschafts Simulato 2009\data\maps <--tam musisz wrzucić budynki.
Poza tym jeśli chodzi o edycję terenu:


Autor treści: BY PREZES
Nie było żadnych zakazów aby skopiować treść na stronie danego urzydkownika.

1. Zakaz spamowania grozi za to ban na 3 dni.
2. Zakaz bluzgania grozi za to ban na 1 tydzień/ bez odwołania.
3. Administracja ma zawsze rację.
4. Zakaz reklamowania innego fora ban bez odwołania.

Matek19
Matek19
Dzisiaj 17:16:21

Czy Ktoś z Was Konwertował Mody Z Fs 15 Do 17 ?
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 21:39:19

eryk150 -link-fifa17pc-download.pl
eryk150
eryk150
Wczoraj 20:16:57

n0ris1225,słuchaj coś źle link Ci się wkleił użyj :[leech=[/leech]
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 19:29:19

eryk150 -tu masz FIFA 17 pobierz - pełna wersja FIFA 17 do pobrania na PC
fifa17pc-download.pl/......nacisn
ij pobierz a otem u gury po prawej downald now
eryk150
eryk150
Wczoraj 16:17:24

Witajcie,orientuje się ktoś czy jest może fifa 17 PL reloaded ? Jeśli ktoś może to proszę link do torrenta.Serdecznie Pozdrawiam
Lusi
Lusi
Wczoraj 14:33:45

Czy jest tutaj ktoś kto mi pomoże, a mianowicie chodzi mi o to że jak kupię jakąś fabrykę z moda np. Fermentr 5000. To jak zrobić żebym mogła go widzieć w zakładce Other w modzie Multi Overlay 2.84, bo tylko widzę te fabryki co są przypisane do mapy i muszę co chwilka lecieć do fermentera czy czegoś nie brakuje. Z góry dziękuję za każdą pomocną podpowiedź.
Lusi
Lusi
Wczoraj 14:32:49

Witam Serdecznie Wszystkich.
Jestem początkująca w Farminga 17, bo gram dopiero od 3 miesięcy i szukałam pomocy wszędzie ale nic nie znalazłam, a na Yutubie są filmiki tylko po niemiecku.
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 12:26:37

inferno139- na pirata nie zainstalujesz musisz znalesc takiego co mozna skopiowac foldery do swojej gry zainstalowanej- a tak ten patch ma zlo recenzje pczytaj w goglach
inferno139
inferno139
Wczoraj 11:13:42

jak zainstalowac pacha 1.4.4 wyskakuje mi jezyk polski jest nie zainsatowalny
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 10:26:36

malykm -dzieki.ok
malykm
malykm
Wczoraj 10:08:03

folderem steam się nie przejmuj :d tylko go nie usuwaj
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 09:51:41

dodam ze ta instalka z wgranym patchem 1.4.2
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 09:46:27

lysy ok bo odpalalem gre z 64 a wiesz co to za folder steam
lysy
lysy
Wczoraj 09:36:45

n0ris1225 - tą ikonke z 32 bit usuń i odpalaj gre z tej 64
n0ris1225
n0ris1225
Wczoraj 09:27:16

witam-dlaczego po zainstalowaniu ls 2017 mam na pulpicie 2 ikony jedna 64 a 2 -32 a tam gdzie my games utworzyl sie folder steam-ja mysle ze te 64 i 32 to bit pc ale przeciesz ls nie pujdzie na 32bit
Prorok4321
Prorok4321
25 Luty 2017

Mam pytanie czy będzie uzupełnienie z patcha 1.4.2 do 1.4.4?
lysy
lysy
25 Luty 2017

weglu243 - musisz zaktualizować grę do 1.4.2
weglu243
weglu243
25 Luty 2017

witam czy DLC KUHN wejdzie mi na patch 1.2 do ls 17
lysy
lysy
24 Luty 2017

Witam wszystkich , jest nowa aktualizacja ----- ( https://farming-simulator.com/upd
ates.php?lang=pl&country=pl )
Wojtip
Wojtip
24 Luty 2017

Witam Jak dodać dodatek KUHN pack. dlc do oryginalnej gry? może ktoś podpowie. _ może ktoś wytłumaczyć poprzez wiadomość prywatną? Nie posiadam "gg"
XXADRIANXX
XXADRIANXX
24 Luty 2017

Dziena :P
GASEK01
GASEK01
24 Luty 2017

XXADRIANXX - The Sims 4: Deluxe Edition v1.25.136.1020 + i wszystkie dodatki DLC ,tu masz link do torrenta -> TORRENT
nowak1282
nowak1282
23 Luty 2017

PILNE! Zna może ktoś rozwiązanie tego problemu? link do wątku na forum - LINK
krys239
krys239
23 Luty 2017

zbyszek3945 , sorry ale nie wiedziałem o tym sposobie .
XXADRIANXX
XXADRIANXX
23 Luty 2017

Doda tu ktoś the sims 4 ? ;D

Tylko zarejestrowani użytkownicy mog pisać na czacie.