DataLife Engine

Panel Logowania



Ostatnie posty na Forum

Temat Autor Statystyki Ostatni post
GIVEAWAY ! ETS2 DLC I INNE GRAMY W FARMING 17 NA LUBELSKIEJ

Forum:Filmy

Multi56

Odwiedzin: 12

Odpowiedzi 0

Autor: Multi56

22-06-2017, 22:56

Pomoc techniczna

Forum:Ogólana dyskusja

thorgal

Odwiedzin: 14

Odpowiedzi 0

Autor: thorgal

20-06-2017, 08:57

Mapa Hof Bergman

Forum:MultiPlayer Farming Simulator

thorgal

Odwiedzin: 179

Odpowiedzi 4

Autor: thorgal

30-05-2017, 23:09

Szukam chętnych do gry|Realne granie|Mapa Bantikow|FS 15

Forum:MultiPlayer Farming Simulator

Brusli

Odwiedzin: 104

Odpowiedzi 0

Autor: Brusli

26-05-2017, 22:22

Obraz iso fs15

Forum:Pomoc Techniczna

radek121

Odwiedzin: 300

Odpowiedzi 2

Autor: GASEK01

16-05-2017, 17:40

Witam was Kochani ! Oto poradnik jak przerobić mapę/moda w Giants Editor !
Skróty:

LMB, MMB, RMB - lewy, środkowy i prawy przycisk myszki
Terrain Sculpt Mode TSM - edycja terenu ( podnoszenie/wyrównywanie/obniżanie)
Terrain Detail Texture Paint Mode TDTPM - edycja tekstur terenu ( tu ustawiamy co jest domyślnie na danym terenie - rżysko, plaża, kamień trawa itp.)
Terrain Foliage Paint Mode[TFPM] - edycja tekstur roślinności ( inaczej tu możemy sobie ustawic jaka uprawa jest na danym terenie ).
cuttedWheat- ściernisko
grass- trawa (ciemniejsza)
Meadow- trawa do koszenia
cuttedMeadow- trawa skoszona
wheat- zboże
shortGrass- krótka trawa (ta jasniejsza)
gravel- ziemia (jana)
darkGranite- granit (skały)
beachSand- plaża
Add- dodawanie, tworzenie, podnoszenie
Smooth - wygładzanie
Sub - usuwanie, opuszczanie
Replace - wyrównywanie (w ramce poniżej należy wpisać wartość (wysokości) na jakiej chcemy utworzyć teren).
___________________________________________________________________________________________________________________
Zmiana kamery:

- alt + LMB = obracanie wokół własnej osi, ustawianie kąta patrzenia
- alt + MMB = przesuwanie mapy
- alt + RMB = zbliżanie lub oddalanie mapy
___________________________________________________________________________________________________________________
Ważne:

Plik odpowiadajacy za mapę którą chcemy edytowac to "map01". Edytowac ją należy zawsze w folderze data z grą. Jeżli zedytujemy ją a potem zapiszemy np. na pulpicie po czym podmienimy, to gra najprawdopodobniej sie nie uruchomi( bąd game.exe lub czarny ekran ).
Otwieramy plik z mapą edytorem ( tu czekamy cierpliwie bo przy słabszych komputerach może się nawet chwilowo przywiesić). Klikamy Window a potem Terrain Editing, pokazuje sie nam okienko które bedzie naszym podstawowym narzędziem.
___________________________________________________________________________________________________________________
Obniżanie, podnoszenie terenu:

- klikamy 5 od prawej TDTPM, pojawia się nam znowu czerwony obwód
- teraz ustawiamy w polu Texture Layer co chcemy dodać dodajemy
- jeśli nie chcemy np polnych dróg a chcemy połączyć pola ustawiamy tam wheat i klikamy tzn. malujemy na tych drogach. Zamiast drogi pojawi nam się niezasiane pole uprawne
- jeśli chcemy dac tam droge ustawiamy tam gravel i malujemy drogi
- jeśli chcemy coś innego wybieramy daną opcje i malujemy.
UWAGA: zmiany są widoczne dopiero po zapisaniu i ponownym załadowaniu pliku.
___________________________________________________________________________________________________________________
Wstawianie, usuwanie roślinności lub Zmiana tekstury roślinności:

- klikamy 4 od prawej TFPM
- ustawiamy w "Foliage Layer" roślinę, którą chcemy dodać lub usunąć
- klikamy LMB ( dodawanie ) RMB ( usuwanie ) na danym terenie
___________________________________________________________________________________________________________________
Zapis:

Po edycji mapki należy zapisać zmienione tekstury klikając 3 przycisk od prawej Save Terrain Data a potem samą mapkę z menu File wybierając Save.
Poradnik:

1. Pierwsza i najważniejsza uwaga.
Nie używamy polskich znaków nigdzie, czy to modele czy nazwy folderu. Kropek, dwukropków czy innych dziwnych znaków też!!
Nie nazywamy model Stodoła u Ździcha tylko "stodola_u_zdzicha"
Mam nadzieje że to zrozumiałe.
2. Robimy kopie zapasową pliku map01.i3d oraz folderu map01.
3. Program Giants Editor 6.0.3 win 32 i 64 BIT pobieramy stąd
http://ls-city.pl/uploads/giants_editor_6.0.3_win64_win32.zip
4. Poruszanie się po mapie

przycisk alt +
lewy przycisk myszy - okręcanie kamery
środkowy (kółko) przycisk - zmiana wysokości kamery
prawy przycisk myszy - przybliżenie, oddalenie kamery.
5. Edycja: terenu, roślinności i wyglądu powierzchni

Do edycji czegokolwiek używamy myszki.
Edycja terenu
tekst alternatywny

Edycja wyglądu terenu:

Zasada: w jednym kwadracie może być maksymalnie 4 tekstury terenu. Należy zamalować kwadrat teksturą która dominuje aby można pomalować inną w przypadku gdy nie widać rezultatów malowania.
Zmiany tekstur widać z bliska, w oddaleniu nie widać. Z daleka widać zmiany dopiero po zapisie i ponownym wczytaniu mapy.
tekst alternatywny

Edycja roślinności:

tekst alternatywny

Edycja wyglądu pól:

tekst alternatywny


Aby zmiany roślinności były widoczne w grze należy uruchomić nowego sava.
Aby usunąć taką krótką trawę należy wybrać z foliageLayer shortGrass i skasować prawym przyciskiem myszy.
Konfiguracja programu. Wygląd menu, przydatne rzeczy.
tekst alternatywny

tekst alternatywny


Niektórych odpowiedników polskich za dobrze nie widać. kolejno od góry :

1.Nowy
2.Otwórz
3.Zapisz
4.Zapisz jako
5.Importuj
6.Eksportuj
7.Ustawienia programu GE -------------> W ustawieniach nie można za duża zdziałać jedynie zmienić szybkość działania kamery,przybliżenie,okrąg odchyły itd.
tekst alternatywny

tekst alternatywny

tekst alternatywny

Budynki, elementy mapy:

tekst alternatywny

Importowanie budynków robimy przez import, wybieramy model który chcemy dodać.
Eksportowanie budynków.
Zaznaczamy to co chcemy wyeksportować, może to być jeden element, dwa, kilka, cały folder. Nawet całą mapę. Jak kto lubi.
Wybieramy eksport a następnie miejsce gdzie chcemy zapisać model. Najlepiej by to była mapa z której wyciągamy model. Później sprawdzamy tekstury.
Przed tym wypadało by wrzucić plik z modelem do maps. Najlepiej utworzyć jakiś folder dla wszystkich nowych modeli.
Po za tym warto sprawdzić czy model ma teksturę jeszcze przed dodaniem do mapy.
Jeżeli nie ma otwieracie model i3d notatnikiem. i sprawdzacie,
To dotyczy zarówno importowania jak i eksportowania budynków.
Uważajcie skąd importujecie model.
Miałem niestety nie miłą sytuacje. Robiłem mapę na dysku D. Przeniosłem cały folder na C do maps. Tam ten folder pozostawiłem.
I wyszło na to że nadal importuje modele z dysku D. Po usunięciu okazało się że nie mam żądnej tekstury. Ale jakoś udało mi się wybrnąć z problemu.
Jeżeli w modelu nie ma tekstur w GE, nie zapisujcie bo na bank już ich nie będziecie mieć bo pliki files i materials skasują się i koniec.
GE uzna że nie ma żadnych tekstur i zapisze sam model.
To chyba było by tyle.
Do prezentacji zostały wykorzystane mapy : oryginalna i mapa Węgrów.
Jeżeli jakiś błędy się pojawiają w planszy to sorry. Paint nie ma słownika
UWAGA!
Program GE jest bardzo wkurzający, obsługa tego programu może doprowadzać do frustracji kiedy po raz kolejny nie udało się trafić w strzałkę.
Ale taki urok tej gry że wszystkie co się robi to jak toczenie wielkiego kamienia na szczyt wysokiej góry.
Najczęściej popełniany błąd popełniany przy edycji mapy :
Co jeśli budynki są białe po zapisaniu edytowanej mapy ?
Budynki są białe dlatego że nie przeniosłeś ich do katalogu z mapą. C:\program files\landwirtschafts Simulato 2009\data\maps <--tam musisz wrzucić budynki.
Poza tym jeśli chodzi o edycję terenu:


Autor treści: BY PREZES
Nie było żadnych zakazów aby skopiować treść na stronie danego urzydkownika.

1. Zakaz spamowania grozi za to ban na 3 dni.
2. Zakaz bluzgania grozi za to ban na 1 tydzień/ bez odwołania.
3. Administracja ma zawsze rację.
4. Zakaz reklamowania innego fora ban bez odwołania.

malykm
malykm
Dzisiaj 20:26:42

O matko!? Bizon pierwszy raz w FS 17 dodane przez Giants! Już się nie mogę doczekać aż będzie można kupić przedpremierowo
maks01
maks01
Dzisiaj 16:12:48

czy jest możliwość zainstalowania za darmo DLC na oryginalnej grze tak aby multi działało ?
Kr0pka
Kr0pka
Dzisiaj 09:41:18

nic to niedalo jeszcze czarne kreski z maszyn zaczely wychodzic w strone ekranu
GASEK01
GASEK01
Dzisiaj 05:53:09

Kr0pka -po włączeniu gry zobacz w ustawieniach zaawansowanych. Zmień rozdzielczość i inne (pokombinuj)
Kr0pka
Kr0pka
Wczoraj 22:35:56

malykm niestety to też nie podziałało
malykm
malykm
Wczoraj 21:18:31

Kr0pka odpal w 32 bit czyli wejdź w główny folder z grą i wejdź w 86x i odpal grę farmingsimulator2017game
Kr0pka
Kr0pka
Wczoraj 10:36:20

reinstalacja sterowników nic nie dała
Kr0pka
Kr0pka
Wczoraj 09:56:21

mam wersje 64bit a na oryginalnej mapie jest to samo
GASEK01
GASEK01
Wczoraj 01:22:25

Kr0pka -napisz czy tak się dzieje na oryginalnej mapie.Zobacz jeszcze w ustawieniach zaawansowanych gry.
Revol
Revol
21 Czerwiec 2017

jaki masz system ? i czy 64bit ? ja mam win 10 64bit i ostatnio coś w gta 5 mi ciemna grafika sie zrobiła musiałem sterownik grafiki przeinstalować i na razie jest ok . Ale wersja 64bit może coś tam komplikować tak jak u mnie nw czy 32 czy 64 jest lepsza ale ja w wolnej chwili zmienię sobie na 32bit.
Kr0pka
Kr0pka
21 Czerwiec 2017

GASEK01 IObit Driver Booster nic nie dal wiec co to moze byc ??
GASEK01
GASEK01
21 Czerwiec 2017

Kr0pka -na czas instalacji wyłącz avast
Revol
Revol
20 Czerwiec 2017

Konkurs Konkurs :) Więcej informacji powyżej :)
Kr0pka
Kr0pka
20 Czerwiec 2017

mam direx 12 a gdy instaluje IObit Driver Booster to avast szaleje
n0ris1225
n0ris1225
20 Czerwiec 2017

Kr0pka -a masz zainstalowane direx 10
GASEK01
GASEK01
19 Czerwiec 2017

Kr0pka -zobacz w ustawieniach gry,albo zaktualizuj sterowniki tym programem -> IObit Driver Booster
Kr0pka
Kr0pka
18 Czerwiec 2017

Znow pisze w sprawie migającej trawy w fs17 aktualizacja sterowników pomogła ale po jakimś czasie znowu zaczelo tak sie dziac co moze byc przyczyna?
malykm
malykm
18 Czerwiec 2017

trailer opóźniony ale cóż warto że jednak jest tu
Revol
Revol
16 Czerwiec 2017

GASEK01,
Podaj moj nr gg bo nie pamiętam :)
n0ris1225
n0ris1225
16 Czerwiec 2017

pszerobiłem taki mod z ls 15 do ls17-Feldgrenzenerkennung za jego pomoca tworzymy nowe pola kultywatorem
Kr0pka
Kr0pka
16 Czerwiec 2017

Revol dzięki za pomoc pomogło :)
n0ris1225
n0ris1225
16 Czerwiec 2017

witam-wie ktos jak usunac gury otaczajace mape bo sa wysokie i zaciemniaja mape w dzien widac jak wieczorem- usunołem je w ge ale jak wlacze gre to som nadal
malykm
malykm
16 Czerwiec 2017

n0ris1225 na byle jakiej na piracie i oryginale wszystkie mody chodzą tak samą
GASEK01
GASEK01
16 Czerwiec 2017

Revol -skontaktuj się ze mną
Revol
Revol
15 Czerwiec 2017

Kr0pka,
No co ty. Moze być problem z odświeżaniem jedynie. Zainstaluj nowe sterowniki Grafiki ewentualnie dodatkowo weź przeczyść w komputerze z pajęczyn kartę ( chodzi o chłodzenie ) Jeśli masz Nvidie to pobierz Geforce Exper coś tam a jak masz AMD to też niedawno wyszedł program zwie sie AMD Gaming Evolved i aktualizuj oraz do optymalnej grę weź z tych programów.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mog pisać na czacie.