DataLife Engine

Panel Logowania



Ostatnie posty na Forum

Temat Autor Statystyki Ostatni post
Poszukuje prasy Sipma Z224 do FS17

Forum:Proszę o moda

cichy-007

Odwiedzin: 80

Odpowiedzi 3

Autor: grzesiek002

16-08-2017, 21:29

Problem z mapą

Forum:Pomoc Techniczna

grzesiek002

Odwiedzin: 21

Odpowiedzi 0

Autor: grzesiek002

16-08-2017, 21:13

Szukam mapy Wielmoża edit Bociek

Forum:Proszę o moda

SHEF

Odwiedzin: 23

Odpowiedzi 0

Autor: SHEF

14-08-2017, 14:49

Szukam mapy: Wielmoża edit: Bociek

Forum:Proszę o moda

SHEF

Odwiedzin: 18

Odpowiedzi 0

Autor: SHEF

14-08-2017, 14:48

Wyciąganie textur z mapy.

Forum:Pomoc Techniczna

cichy33

Odwiedzin: 64

Odpowiedzi 0

Autor: cichy33

6-08-2017, 17:37

Witam was Kochani ! Oto poradnik jak przerobić mapę/moda w Giants Editor !
Skróty:

LMB, MMB, RMB - lewy, środkowy i prawy przycisk myszki
Terrain Sculpt Mode TSM - edycja terenu ( podnoszenie/wyrównywanie/obniżanie)
Terrain Detail Texture Paint Mode TDTPM - edycja tekstur terenu ( tu ustawiamy co jest domyślnie na danym terenie - rżysko, plaża, kamień trawa itp.)
Terrain Foliage Paint Mode[TFPM] - edycja tekstur roślinności ( inaczej tu możemy sobie ustawic jaka uprawa jest na danym terenie ).
cuttedWheat- ściernisko
grass- trawa (ciemniejsza)
Meadow- trawa do koszenia
cuttedMeadow- trawa skoszona
wheat- zboże
shortGrass- krótka trawa (ta jasniejsza)
gravel- ziemia (jana)
darkGranite- granit (skały)
beachSand- plaża
Add- dodawanie, tworzenie, podnoszenie
Smooth - wygładzanie
Sub - usuwanie, opuszczanie
Replace - wyrównywanie (w ramce poniżej należy wpisać wartość (wysokości) na jakiej chcemy utworzyć teren).
___________________________________________________________________________________________________________________
Zmiana kamery:

- alt + LMB = obracanie wokół własnej osi, ustawianie kąta patrzenia
- alt + MMB = przesuwanie mapy
- alt + RMB = zbliżanie lub oddalanie mapy
___________________________________________________________________________________________________________________
Ważne:

Plik odpowiadajacy za mapę którą chcemy edytowac to "map01". Edytowac ją należy zawsze w folderze data z grą. Jeżli zedytujemy ją a potem zapiszemy np. na pulpicie po czym podmienimy, to gra najprawdopodobniej sie nie uruchomi( bąd game.exe lub czarny ekran ).
Otwieramy plik z mapą edytorem ( tu czekamy cierpliwie bo przy słabszych komputerach może się nawet chwilowo przywiesić). Klikamy Window a potem Terrain Editing, pokazuje sie nam okienko które bedzie naszym podstawowym narzędziem.
___________________________________________________________________________________________________________________
Obniżanie, podnoszenie terenu:

- klikamy 5 od prawej TDTPM, pojawia się nam znowu czerwony obwód
- teraz ustawiamy w polu Texture Layer co chcemy dodać dodajemy
- jeśli nie chcemy np polnych dróg a chcemy połączyć pola ustawiamy tam wheat i klikamy tzn. malujemy na tych drogach. Zamiast drogi pojawi nam się niezasiane pole uprawne
- jeśli chcemy dac tam droge ustawiamy tam gravel i malujemy drogi
- jeśli chcemy coś innego wybieramy daną opcje i malujemy.
UWAGA: zmiany są widoczne dopiero po zapisaniu i ponownym załadowaniu pliku.
___________________________________________________________________________________________________________________
Wstawianie, usuwanie roślinności lub Zmiana tekstury roślinności:

- klikamy 4 od prawej TFPM
- ustawiamy w "Foliage Layer" roślinę, którą chcemy dodać lub usunąć
- klikamy LMB ( dodawanie ) RMB ( usuwanie ) na danym terenie
___________________________________________________________________________________________________________________
Zapis:

Po edycji mapki należy zapisać zmienione tekstury klikając 3 przycisk od prawej Save Terrain Data a potem samą mapkę z menu File wybierając Save.
Poradnik:

1. Pierwsza i najważniejsza uwaga.
Nie używamy polskich znaków nigdzie, czy to modele czy nazwy folderu. Kropek, dwukropków czy innych dziwnych znaków też!!
Nie nazywamy model Stodoła u Ździcha tylko "stodola_u_zdzicha"
Mam nadzieje że to zrozumiałe.
2. Robimy kopie zapasową pliku map01.i3d oraz folderu map01.
3. Program Giants Editor 6.0.3 win 32 i 64 BIT pobieramy stąd
http://ls-city.pl/uploads/giants_editor_6.0.3_win64_win32.zip
4. Poruszanie się po mapie

przycisk alt +
lewy przycisk myszy - okręcanie kamery
środkowy (kółko) przycisk - zmiana wysokości kamery
prawy przycisk myszy - przybliżenie, oddalenie kamery.
5. Edycja: terenu, roślinności i wyglądu powierzchni

Do edycji czegokolwiek używamy myszki.
Edycja terenu
tekst alternatywny

Edycja wyglądu terenu:

Zasada: w jednym kwadracie może być maksymalnie 4 tekstury terenu. Należy zamalować kwadrat teksturą która dominuje aby można pomalować inną w przypadku gdy nie widać rezultatów malowania.
Zmiany tekstur widać z bliska, w oddaleniu nie widać. Z daleka widać zmiany dopiero po zapisie i ponownym wczytaniu mapy.
tekst alternatywny

Edycja roślinności:

tekst alternatywny

Edycja wyglądu pól:

tekst alternatywny


Aby zmiany roślinności były widoczne w grze należy uruchomić nowego sava.
Aby usunąć taką krótką trawę należy wybrać z foliageLayer shortGrass i skasować prawym przyciskiem myszy.
Konfiguracja programu. Wygląd menu, przydatne rzeczy.
tekst alternatywny

tekst alternatywny


Niektórych odpowiedników polskich za dobrze nie widać. kolejno od góry :

1.Nowy
2.Otwórz
3.Zapisz
4.Zapisz jako
5.Importuj
6.Eksportuj
7.Ustawienia programu GE -------------> W ustawieniach nie można za duża zdziałać jedynie zmienić szybkość działania kamery,przybliżenie,okrąg odchyły itd.
tekst alternatywny

tekst alternatywny

tekst alternatywny

Budynki, elementy mapy:

tekst alternatywny

Importowanie budynków robimy przez import, wybieramy model który chcemy dodać.
Eksportowanie budynków.
Zaznaczamy to co chcemy wyeksportować, może to być jeden element, dwa, kilka, cały folder. Nawet całą mapę. Jak kto lubi.
Wybieramy eksport a następnie miejsce gdzie chcemy zapisać model. Najlepiej by to była mapa z której wyciągamy model. Później sprawdzamy tekstury.
Przed tym wypadało by wrzucić plik z modelem do maps. Najlepiej utworzyć jakiś folder dla wszystkich nowych modeli.
Po za tym warto sprawdzić czy model ma teksturę jeszcze przed dodaniem do mapy.
Jeżeli nie ma otwieracie model i3d notatnikiem. i sprawdzacie,
To dotyczy zarówno importowania jak i eksportowania budynków.
Uważajcie skąd importujecie model.
Miałem niestety nie miłą sytuacje. Robiłem mapę na dysku D. Przeniosłem cały folder na C do maps. Tam ten folder pozostawiłem.
I wyszło na to że nadal importuje modele z dysku D. Po usunięciu okazało się że nie mam żądnej tekstury. Ale jakoś udało mi się wybrnąć z problemu.
Jeżeli w modelu nie ma tekstur w GE, nie zapisujcie bo na bank już ich nie będziecie mieć bo pliki files i materials skasują się i koniec.
GE uzna że nie ma żadnych tekstur i zapisze sam model.
To chyba było by tyle.
Do prezentacji zostały wykorzystane mapy : oryginalna i mapa Węgrów.
Jeżeli jakiś błędy się pojawiają w planszy to sorry. Paint nie ma słownika
UWAGA!
Program GE jest bardzo wkurzający, obsługa tego programu może doprowadzać do frustracji kiedy po raz kolejny nie udało się trafić w strzałkę.
Ale taki urok tej gry że wszystkie co się robi to jak toczenie wielkiego kamienia na szczyt wysokiej góry.
Najczęściej popełniany błąd popełniany przy edycji mapy :
Co jeśli budynki są białe po zapisaniu edytowanej mapy ?
Budynki są białe dlatego że nie przeniosłeś ich do katalogu z mapą. C:\program files\landwirtschafts Simulato 2009\data\maps <--tam musisz wrzucić budynki.
Poza tym jeśli chodzi o edycję terenu:


Autor treści: BY PREZES
Nie było żadnych zakazów aby skopiować treść na stronie danego urzydkownika.

1. Zakaz spamowania grozi za to ban na 3 dni.
2. Zakaz bluzgania grozi za to ban na 1 tydzień/ bez odwołania.
3. Administracja ma zawsze rację.
4. Zakaz reklamowania innego fora ban bez odwołania.

maks01
maks01
13 Sierpień 2017

Yeebaakaa- nie
Yeebaakaa
Yeebaakaa
13 Sierpień 2017

Koledzy wyszło już któreś dlc jako mody?
(tak jak gasek robił w 15)
dadad123
dadad123
13 Sierpień 2017

jak przenieść mod ??np z lsa 15 do lsa13
maks01
maks01
13 Sierpień 2017

macie może cracka do Need for speed 2015 ???
thorgal
thorgal
12 Sierpień 2017

gasek jak zrobic teleportacje na mapie taka co byla u ciebie na dworze w kopalni teresa?
n0ris1225
n0ris1225
12 Sierpień 2017

dodam ze te hedery sa na Motland
n0ris1225
n0ris1225
12 Sierpień 2017

witam jesli ktos ma problem to VASZICS pomorze powiekszyłem cheder wysłałem mu i pszysłał 7 hederów oznaczone uprawami na dodatkowe uprawy do mapy City
nowak1282
nowak1282
11 Sierpień 2017

depesz98,
Czy na pewno użyłeś odpowiedniej wersji Giants Editor?
do FS17 - Giants Editor 7.1.0 (najnowsza)
do FS15 - Giants Editor 6.0.5 (najnowsza)
do FS13 - Giants Editor 5.5.2 (prawdopodobnie najnowsza)
depesz98
depesz98
6 Sierpień 2017

Witam mam problem przerobiłem sobie mapkę tylko przestawienie budynków i usunięcie kilka elementów i jak chcę zrobić save z nią to wczytuję się bez końca
panmaslo2003
panmaslo2003
5 Sierpień 2017

ej a na tego ls wpisuje sie swoj kod produktu?
i czy mozana bedzie przez neta grac?
adim33
adim33
5 Sierpień 2017

GASEK01 kiedy jak czas byś mijał zerknij na gg mam tam sprawę jedna.
n0ris1225
n0ris1225
5 Sierpień 2017

GASEK01 -zajzyj na gg
maks01
maks01
4 Sierpień 2017

jest może crack do dema Cattle and Crops ? bo chętne bym tą gre wypróbował
n0ris1225
n0ris1225
4 Sierpień 2017

kto wie jak dodac oznaczenie hedera uprawa-dodalem w ge taplice z marchwia ale w grze jej niema na hederze
n0ris1225
n0ris1225
4 Sierpień 2017

kaper23-ta mape przerobilem byly na niej rzeki tunele ja wyprostowalem teren usunolem tunele bo i tak z hederem sie nie miescil
n0ris1225
n0ris1225
4 Sierpień 2017

kaper23-dalszy opis mapy-Owoce Pszenica, jęczmień, rzepak, owies, chmielu, orkisz, buraki cukrowe, ziemniaki, cebula, marchew, sałata, grass_windrow, słoma, dryGrass_windrow, plewy, kiszonka, pasza, pigFood, kompost, zrębki, piwo, chleb, hmilk, cukier, mąka, Ciasto, wiśnia, śliwka, sałatkaMix, jogurt, kapusta, redCabbage, cookingOil, coleslaw, reibekuchen, steamedPotato, washPotato, truskawka, stoffrolleMK
n0ris1225
n0ris1225
4 Sierpień 2017

kaper23 -mam mape z duza produkcja+Cannery (SaladMix, Coleslaw), Cake Factory, jogurt Factory, rafineryjny, Piekarnia, Hmilk, Destylarnia, Tartak, Piasek, Cukrownia, Kompost Mistrzu, Plum Garden, Cherry Garden, młyn, OilMills, Centrum ziemniaków, Reibekuchen,, Weberei, fermentacji Silo, Suszarka, Fabryka Pasza, fabryka PigFood
kaper23
kaper23
4 Sierpień 2017

mam monitor 17 jaką ustawić rozdzielczośc w symulatorze ls2017
wienon
wienon
3 Sierpień 2017

NorgeCrestValley17_v2.0 polecam super mapa
kaper23
kaper23
3 Sierpień 2017

ma ktoś jakieś fajne mapy ls 2017
thorgal
thorgal
2 Sierpień 2017

czy da sie zwiekszyc moc(sile bo w ls 15 bylo lepsze) blota na mapie- tak by bardziej traktor grzasl w nim?
bo obecnie to czy plama blota ma 0.5 metra czy 50 metrow traktor tak samo reaguje, sa dostepne hole itp a traktor i tak nie chce grzasc w blocie
thorgal
thorgal
2 Sierpień 2017

GASEK01,
dzieki gasek wczoraj przestudiowalem twoj kanal na YT i tam znalazlem odpowiedz
weglu24315
weglu24315
2 Sierpień 2017

GASEK01_dzięki wielkie
Kunar
Kunar
2 Sierpień 2017

a działa na Pirat ??? bo kolega się pytał i chce ode mnie odpowiedź ??
GASEK01
GASEK01
31 Lipiec 2017

weglu24315- tu masz link -> Directx_11_setup.zip

Tylko zarejestrowani użytkownicy mog pisać na czacie.