Świat współczesnego marketingu coraz bardziej skupia swoją uwagę na działaniach w cyfrowej rzeczywistości. Firmy, które zajmują się produkcją reklamy digitalowej to właśnie agencje interaktywne, nieco różniące się od tradycyjnych agencji marketingowych. W poniższym artykule wyjaśniamy, co leży w zakresie oferty agencji interaktywnej.
Agencja interaktywna a agencja reklamowa
Z rynkiem nowoczesnego marketingu jest jak z czworokątami – każda agencja interaktywna jest agencją reklamową, ale nie każda agencja reklamowa jest agencją interaktywną. Nie wszystkie agencje marketingowe zajmują się prowadzeniem kampanii w Internecie. Ogólna zasada stanowi o tym, że agencje interaktywne zajmują się szeroko rozumianą reklamą cyfrową w przestrzeni multimedialnej. Ich przejawy możesz zobaczyć w wyszukiwarce Google, na Facebooku, a nawet na LinkedIn’ie.
Warto jednak pamiętać, że reklama w Internecie nie polega jedynie na opłacaniu dynamicznych banerów reklamowych w najpopularniejszych witrynach. Spośród obszarów, jakimi może zajmować się agencja interaktywna, znajdziesz interesujące rozwiązania, które każdy ma szansę dopasować do swoich potrzeb oraz charakteru działalności.
Budowa stron internetowych
Nie od dziś wiadomo, że strona www to wizytówka profesjonalnego przedsiębiorstwa. Mimo bardzo szybkiego postępu technologicznego, wciąż do dobrego projektu witryny niezbędna jest specjalistyczna wiedza w zakresie webmasteringu. Dlatego też, jedną z najczęściej zamawianych usług w agencjach interaktywnych jest budowa i przebudowa stron internetowych. Osoby współpracujące z agencjami digitalowymi używają w tym celu systemów CMS – platform umożliwiających kreatywne zarządzanie treścią.
Optymalizacja SEO
Dobra strona internetowa to doskonałe narzędzie do budowy kampanii reklamowej w Internecie. Żeby jednak nasza witryna odniosła sukces wśród użytkowników sieci, skuteczna agencja interaktywna musi wprowadzić szereg ulepszeń i zmian. Tego rodzaju działania określa się mianem optymalizacji SEO, która pozytywnie wpływa na pozycję strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. W zakresie usług SEO leży optymalizacja zawartości witryny, a także zróżnicowane modyfikacje strony, takie jak np. przyspieszenie jej ładowania.
Content Marketing
Kolejnym, niezwykle ważnym elementem w cyfrowych kampaniach reklamowych, jest SEO Content Marketing, który polega na tworzeniu wartościowych treści do publikacji w witrynie i poza stroną www. Wśród nich można wyróżnić np.: teksty blogowe, poradnikowe, specjalistyczne, grafiki cyfrowe, materiały wideo, pliki PDF, ebooki i inne. Wszystkie powinny wyróżniać się wysoką jakością i merytorycznym charakterem – dobry content zwiększa zaufanie potencjalnego klienta do produktu, marki lub firmy. Agencje interaktywne zajmują się tworzeniem i publikacją dobrego contentu, który pomoże Ci zbudować profesjonalny wizerunek na rynku.
Kampanie SEM
Poza wszelkimi działaniami “wewnętrznymi”, ważnym elementem marketingu cyfrowego są kampanie SEM prowadzone na przykład za pomocą narzędzia Google Ads (kiedyś Google AdWords). Jej specyfika polega na projektowaniu, prowadzeniu i optymalizacji kampanii, która trafi do precyzyjnie określonego użytkownika. Agencja interaktywna może z łatwością ustalić, do kogo, jak i gdzie skierować wybrane reklamy. Na przykład, jeśli prowadzisz warsztat samochodowy w Warszawie, to Twoja kampania Google Ads trafi do użytkownika zainteresowanego usługą serwisu auta na terenie stolicy lub dzielnicy miasta.
Tradycyjne kampanie reklamowe nie są w stanie zrealizować w pełni potencjału, jaki oferuje rzeczywistość cyfrowa. Agencje interaktywne to firmy wyspecjalizowane w zakresie prowadzenia zróżnicowanych form skutecznego marketingu w Internecie. Jeśli chcesz efektywnie zainwestować w digitalowe działania, skontaktuj się ze specjalistami z branży SEO i SEM. Z odpowiednim wsparciem stworzysz profesjonalny wizerunek swojej firmy, marki lub produktu.