Czym różnią się działania on-site od off-site? Na które z nich warto się zdecydować?

Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki internetowe to poważne wyzwanie, któremu trudno podołać w pojedynkę. Wiąże się bowiem z tak wieloma czynnościami, że nierzadko niezbędny jest cały sztab ludzi, by móc myśleć o konkretnych efektach. Co ważne, podejmują one zarówno działania on-site, jak i off-site. Czego dotyczą i w czym tkwi różnica?

W tym miejscu warto podkreślić, że strategia SEO dla każdej strony będzie nieco inna. Pod uwagę trzeba wziąć bowiem jej specyfikę, tematykę, a także to, do kogo dokładnie jest kierowana. Spore znaczenie ma również konkurencja oraz szereg innych czynników, które koniecznie należy wziąć pod uwagę. Wszystko po to, aby przygotować precyzyjny plan marketingowy.

Działania on-site – na czym polegają?

 Żeby odpowiedzieć na pytania zawarte w tekście, trzeba wyjaśnić, co w ogóle oznaczają oba pojęcia. Jeśli chodzi o czynności on-site, jak sama nazwa wskazuje, realizowane są one na docelowej stronie internetowej. Czego dotyczą? Przede wszystkim optymalizacji – zarówno samej struktury witryny, jak i wszelkich znajdujących się na niej treści. Polega to między innymi na:

  • skróceniu czasu ładowania się konkretnych podstron,
  • wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych,
  • poprawie czytelności tekstów,
  • zapewnieniu bezawaryjnego działania strony,
  • umieszczaniu znaczników meta.

Kluczowym celem strategii on-site jest spełnienie wymagań, jakie stawiają roboty wyszukiwarki Google. To one skanują witrynę i wystawiają jej ocenę (Page Rank). W optymalizacji chodzi o to, aby była ona jak najwyższa, co oczywiście pozytywnie wpłynie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Czego dotyczą działania off-site – dlaczego warto je realizować?

 Skoro w przypadku modelu on-site mowa była o czynnościach wykonywanych wewnątrz witryny, strategia off-site polegać będzie oczywiście na tym, co dzieje się poza nią. I ponownie warto przedstawić kilka przykładów. Najczęściej podejmowane aktywności w tym przypadku to:

  • link building, czyli pozyskiwanie wartościowych odnośników na stronach z wysokim rankingiem,
  • SEO-Copywriting i Content marketing, czyli tworzenie merytorycznych treści zawierających słowa kluczowe,
  • promocja w obrębie portali społecznościowych,
  • wykorzystanie wizytówki Google Moja Firma,
  • przygotowanie linków i treści sponsorowanych.

Wszystko to przekłada się na skuteczne pozycjonowanie, którego celem jest zwiększenie rozpoznawalności strony internetowej, poprawa jej pozycji w wynikach Google, a także zwiększenie liczby osób korzystających z zasobów witryny.

Działania on-site czy off-site – co wybrać?

 Wiesz już, na czym polegają poszczególne strategie, dlatego najwyższa pora na to, by dokonać wyboru. W tym miejscu należy przedstawić jedną ważną informację. Otóż skuteczna kampania SEM powinna składać się zarówno z czynności on-site, jak i off-site.

Musi uwzględniać nie tylko skuteczną optymalizację witryny, ale też pozycjonowanie. W przeciwnym wypadku efekt starań nigdy nie będzie zadowalający. Strona musi spełniać kluczowe wymagania stawiane przez roboty Google. Jednocześnie powinna być prowadzona w taki sposób, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o jej istnienia. Nie osiągniesz tego wówczas, gdy zaniedbasz jedną wskazanych dziedzin.

W tym miejscu warto wrócić do informacji podanych na samym początku tekstu. Otóż optymalizacja i pozycjonowanie strony www to zadanie dla całego sztabu specjalistów – webmasterów, grafików, copywriterów oraz osób z marketingu. Nie da się robić tego w pojedynkę. Nawet wówczas, gdy strona nie jest duża, a konkurencja pozwala na wiele.

Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze czynności, o których nie wspomnieliśmy. Mowa tutaj chociażby o analizie słów kluczowych, ciągłym weryfikowaniu skuteczności realizacji przyjętej strategii, audycie SEO i wielu innych. Oznacza to, że najlepszym wyjściem wydaje się współpraca ze sprawdzoną, cenioną agencją kreatywną, która zaplanuje i wykona wszystkie niezbędne działania, dzięki którym witryna znajdzie się wysoko na liście wyszukiwania Google.

źródło: One Trend Agencja Interaktywna Warszawa

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Subscribe to My Newsletter

Subscribe to my weekly newsletter. I don’t send any spam email ever!